آیا تا به حال شده است که به یک ویندوز بدون نیاز به نصب نیاز پیدا کنید ؟! برای مثال وقتی بر روی رایانه ای ویندوز ۷ نصب باشد و بخواهید کار کوتاهی را از طریق ویندوز ایکس پی بر روی همین ویندوز انجام دهید، در این مواقع یک ویندوز بدون نیاز به نصب می تواند بسیار کارساز باشد. یا شاید هم برای شما پیش آمده باشد که ویندوز XP تان خراب شده باشد ونتوانید وارد آن بشوید و یا به دلیل ویروسی شدن سیستم شما بقدری کند شده است که قادر به انجام کاری نیستید که در این مواقع استفاده از ویندوز های پرتابل می تواند گزینه مناسبی باشد. البته این را هم در نظر بگیرید که شاید شما با درایو ,ویندوز خود کار دارید و نمی خواهید آن را فرمت کنید تا Win XP جدیدی را نصب کنید. در این گونه مواقع این گونه ویندوز های پرتابل می توانند باعث شوند که شما به اطلاعات هارد خودتان دسترسی داشته باشید. Micro Windows XP نسخه پرتابل ویندوز ایکس پی است که می تواند با استفاده از سی دی یا فلش اجرا شود. با این ویندوز کم حجم بدون نیاز به نرم افزار های ماشین مجازی از جمله VMWARE به راحتی می توانید ویندوز ایکس پی پرتابل را در هر Windows دیگری اجرا کنید. این Windows کاملا آپدیت شده می باشد و تمام امکانات یک ویندوز ایکس پی را داراست و به راحتی می توانید از آن به صورت اشتراکی و بدون نیاز به نصب استفاده کنید.
با ورود فلش مموری ها به بازار استفاده از سی دی ها و دی وی دی ها بسیار کاهش یافت و کاربران بیشتر از فلش مموری تبادل اطلاعات استفاده می کنند. اگر شما نیز دوست دارید که ویندوز خودتان را از طریق فلش مموری نصب کنید و دیگر نیازی به نصب آن از طریق دیسک CD & DVD نداشته باشید می توانید از Windows 8 USB Installer Maker استفاده کنید. Windows 8 USB Installer Maker نرم افزاری برای ساخت بوت ویندوز هشت می باشد. این نرم افزار به شما این قابلیت را می دهد که ویندوز هشت را از طریق فلش مموری به سادگی هرچه تمام تر نصب کنید.
امروز برای شما دانشجویان مهندسی نرم افزار و بازدید کننده گان عزیز یک اسلاید در مورد مربع جادویی که مرتبط با درس هوش مصنوعی می باشد آپلود کردم . امیدوارم استفاده کافی را از این مطلب داشته باشید.
برای تهیه این اسلاید کلی وقت صرف کرده ام لطفا با نظرات خود من را یاری کنید.
مساله هشت وزیر از جمله مسائل پرمخاطب مباحث طراحی الگوریتم است. ۸ مهره وزیر رو روی صفحه شطرنج چنان بچینید که نتوانند همدیگه رو تهدید کنند.
برای افرادی که با بازی شطرنج آشنایی ندارند: وزیر مهره ای از مهره های بازی شطرنجه که می تونه در تمامی ۸ جهت هر تعداد خانه – تا زمانی که مهره ای مانع نباشه – حرکت کنه و اگه در یکی از این خانه ها مهره حریف قرار داشته باشه تهدیدش کنه. مساله هشت وزیر : ما مساله رو در حالت کلی در نظر می گیریم. یعنی زمانی که ابعاد صفحه شطرنج n در n و تعداد مهره ها n هستش. ( n > 3 ) روشهای مختلفی برای پیدا کردن جواب وجود داره. یکی از این روشها چیدن تصادفی مهره ها روی صفحه شطرنجه! به عبارت دیگه n مهره رو به صورت تصادفی در خانه های مختلف صفحه قرار می دیم و بررسی می کنیم که آیا شرط مساله رو برآورده می کنن یا نه؟ این روش بسیار سریع ما رو به جواب می رسونه. اما ایرادی که داره نمی شه مطمئن بود بشه به همه حالتهای چینش دست پیدا کرد. در صفحه ۸ در ۸ شطرنج این مساله ۹۲ جواب مختلف داره. شما ممکنه روش تصادفی رو هزار بار به کار ببرید، اما نتونید همه ۹۲ حالت ممکنه رو به دست بیارید. این روش زمانی مفیده که پیدا کردن یه جواب برای ما کافی باشه. در این دسته روشها مهره ها رو یکی یکی و به صورت بازگشتی روی صفحه طوری می چینیم که مطمئن باشیم با مهره های قبلی تداخل نداره و شرط مساله برآورده می شه. معمولا از سطر اول صفحه شروع می کنیم به قرار دادن مهره ها. پر واضحه که هر سطر فقط می تونه یه مهره رو تو خودش جا بده. مهره سطر دوم رو طوری قرار می دیم که توسط مهره سطر اول تهدید نشه. برای این کار خانه های مختلفی از سطر رو می شه انتخاب کرد. برای نظم داشتن کارهامون فرض می کنیم همیشه انتخاب خانه ها از سمت چپ سطر شروع می شه. به عبارت دیگه با شروع از سمت چپ سطر اولین خانه ای که شرط رو برآورده کنه انتخاب می کنیم. به همین ترتیب سطرهای بعدی رو هم می چینیم. اگر به سطری رسیدیم که بر اساس چیدمان سطرهای قبلی هیچ خانه امنی برای مهره وجود نداشت ( یعنی همه خانه ها توسط مهره های قبلی تهدید می شدن ) یه مرحله به عقب بر می گردیم و مهره سطر قبل رو جابجا می کنیم. این کار هم با حرکت مهره به اولین خانه سمت چپ موقعیت فعلی که شرط رو برآورده کنه، انجام می شه. با ادامه دادن این روال و با جابجا کردن مهره ها به صورت منظم و بازگشتی تمامی حالتهای ممکنه به دست می یان. برای پیاده سازی چنین الگوریتمی و تشخیص اینکه چه خانه هایی از سطر امن هستن روشهای مختلفی وجود داره. ساده ترینشون اینه که هر بار تمامی خانه هایی رو که امکان تهدید شدن از اونها وجود داره بررسی کنیم تا از قرار نداشتن مهره وزیر در اونها مطمئن باشیم. اما این روش اصلا کارا و بهینه نیست. روش دیگه تعریف کردن صفحه شطرنج به صورت یه آرایه n در n هستش که خونه های امن و غیر امن با علامتگذاری مشخص می شن. هر بار که مهره ای رو صفحه قرار می گیره تمام خونه هایی که توسط این مهره تهدید می شن به صورت غیر امن علامتگذاری می شن. به این ترتیب می شه فهمید که هر خونه با توجه به چینش مهره های قبلی امن هست یا نه؟ اما این روش هم معایبی داره که باعث می شه به روش سوم رجوع کنیم. برای آشنایی با این معایب کافیه سعی کنید کد برنامه رو بنویسید! در روش سوم که من ازش استفاده کردم، برای علامتگذاری خانه های امن و غیر امن از شیوه دیگه ای بهره می بریم. به این ترتیب که اقطار راست به چپ، چپ به راست و ستونها با شماره هایی مشخص می شن که کار علامتگذاری رو بسیار ساده می کنن. این روش بدون شک از کاراترین روشهای رسیدن به جواب مساله ماست. هم سرعت اجرای بالایی داره و هم حافظه مصرفی بسیار کم! کدی که به زبان ++C درباره این مساله نوشته شده با استفاده از روش سوم تعداد جوابهای ممکن – و نه خود جوابها – برای مقادیر مختلف n رو مشخص می کنه. به عنوان مثال اگر n رو ۸ وارد کنید خروجی برنامه ۹۲ خواهد بود. توصیه می کنم برای nهای بزرگ برنامه رو امتحان نکنید! اگر n رو ۱۶ وارد کنید بعد از گذشتن زمان زیادی عدد ۱۴۷۷۲۵۱۲ روی صفحه نمایش چاپ می شه. یعنی در صفحه شطرنج ۱۶ در ۱۶ حدود ۱۵ میلیون حالت مختلف برای چیدمان صحیح وجود داره!!
در زیر نیز برای شما عزیزان لینک دانلود سورس کد این مسئله به زبان های گوناگون گذاشته شده است
در لينک زير حل مسئله 8 وزیر با زبان C قرار دارد:
لینک دانلود :
در لينک زير حل مسئله 8 وزیر با زبان ++C قرار دارد:
لینک دانلود :
در لينک زير حل مسئله 8 وزیر با زبان #C قرار دارد:
لینک دانلود :
در لينک زير حل مسئله 8 وزیر توسط الگوريتم ژنتيک با زبان VB.Net قرار دارد:
امروز برای شما دانشجویان مهندسی نرم افزار و بازدید کننده گان عزیز یک اسلاید در مورد مسئله معمای 8 که مرتبط با درس هوش مصنوعی می باشد آپلود کردم . امیدوارم استفاده کافی را از این مطلب داشته باشید.
برای تهیه این اسلاید کلی وقت صرف کرده ام لطفا با نظرات خود من را یاری کنید.
ابتدا برای نگه داری اعداد جهت مقایسه ،متغیر تعریف می کنیم، سپس اعداد یکی یکی با متغیر max
مقایسه می شوند و عدد بزرگتر در max قرار داده می شود
++c
#c
#include #include
int main() { int max = 0, i=0; int num; cout<<"\npress {a...Z} TO 'FINISH'."; cout<<"\n enter your number :"; while( cin>>num ) { max = (max < num)?num:max; } cout<<"the maximum number is : "<<max; getch(); return 0; }
using System;
using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); }
cout<<"Factorial of "<<num<<" is : "<<fact; getch(); return 0; }
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); }
private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { int num,fact=1;
main() { int x1=1,x2=1,x3,n,sum=0; cout<<"how much object of Fibonacci series want to find?\nenter here : "; cin>>n; cout<<","<<x1<<","<<x2; for(int i=3; i<=n;i++) {
x3=x2+x1; x1=x2; x2=x3; sum = sum + x3; cout<<","<<x3; } cout<<"\n Result = "<<sum; getch(); return 0; }
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); }
private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { int x1 = 1, x2 = 1, x3, n, sum = 0; n = Int32.Parse(textBox1.Text); lbl1.Text=lbl1.Text+x1+","+x2; for (int i = 3; i <= n; i++) {
این الگوریتم ساده ترین و معروف ترین الگوریتم برای مرتب سازی داده است.
فرض کنید میخواهیم n داده به صورت صعودی مرتب شوند. عنصر اول را با با عنصر دوم مقایسه کرده، و در صورتی که عنصر اول بزرگتر باشد باشد جای عنصر اول و دوم را عوض میکنیم. همین کار را با عناصر دوم و سوم انجام میدهیم و همینطور عناصر سوم و چهارم ، الی آخر. وقتی این کار تمام شد بزرگترین عنصر بین دادهها به آخر لیست میرسد . حالا یک بار دیگر از اول این کار را انجام میدهیم اما این بار تا عنصر (n -۱)ام ادامه میدهیم (عنصر nام در مرحله اول در جای خودش قرار گرفته). باز هم این کار را تا عنصر (n - ۲)ام تکرار میکنیم ، و بازهم .... تا اینکه بالاخره دادهها مرتب میشوند.
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } //................................................................................... int[] bubleSort(string test) { int i = 0;
int test2size = 0;
//count number's that entered in textbox by counting ',' for (i = 0; i < txt1.TextLength; i++) if (test[i] == ',') test2size++;
برنامه: آرایه ای از اعداد را به روش ادغام، یا همان marge sort مرتب می کند
الگوریتم :
از دو تابع استفاده می کنیم
1 - تابع Marge Sort یا MS().
void ms(int arr[],int lx,int rx)
این تابع از عنصر lx تا عنصر rx آرایه ی arr[] را پردازش می کند.
2 - تابع sort یا sortm
void sort(int arr[],int lx,int mid1,int mid2 , int rx)
این تابع قسمت اول آرایه ی arr یعنی lx تا mid1 و قسمت دوم یعنی mid2 تا rx را مرتب کرده و در آرایه temp نتیجه را که مرتب شده ی دو قسمت فوق می باشد را ذخیره ، سپس توسط دستور زیر ، عناصر مرتب شده را در آرایه ی اصلی کپی می کند.(که mid2=mid1+1)
for(int i=0,k=lobj;i <j;i++,k++) arr[k]=temp[i];
که lobj همان lx و robj همان rx می باشد.
* تابع run در کد جاوااسکریپت ،رشته ی ورودی را به یک آرایه از اعداد تبدیل می کند.
فرمت ورودی اعدا باید به صورت زیر باشد.
example : 5,2,6,4,2,3,9,8,5,
که پس از هر عددی یک "," باید وارد شود و بدون هیچ گونه فاصله ای.
برنامه مرتب سازی ادغامی با زبان ++C
#include #include
#define size 10
void sort(int arr[],int lx,int mid1,int mid2 , int rx) { int j=0; int temp[size]; int lobj=lx,robj=rx;
//sorting arr[lx]..arr[mid] with arr[mid2]...arr[rx] and save it in temp[] while( (lx <= mid1) && (mid2 <= rx) ) { if (arr[lx] < arr[mid2]) { temp[j++]=arr[lx++]; } else{ temp[j++]=arr[mid2++]; } } while( mid2 <= rx) { temp[j++]=arr[mid2++]; } while( lx <= mid1) { temp[j++]=arr[lx++]; } //copy temp[] into the original array ( arr[] ) for(int i=0,k=lobj;i <j;i++,k++) arr[k]=temp[i]; }
int main() { int test[size] = {5,9,1,8,2,7,3,6,4,0};
cout<<"
Array is "; for(int i=0; i cout<<" "<<test[i];
ms(test,0,size-1);
cout<<"
sorted array is : "; for(int i=0; i cout<<" "<<test[i]; getch(); return 0; }
برنامه مرتب سازی ادغامی با زبان #C
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); }
void sort(int[] arr,int lx,int mid1,int mid2 , int rx) { int j=0; int[] temp = new int[arr.Length]; int lobj=lx,robj=rx;
* که یک آرایه (arr[]) و سمت چپ ترین اندیس آرایه (Lobj) و سمت راست ترین اندیس آرایه (Robj).
تابع پارتیشن در هر مرحله اجرا ،سمت چپ ترین عنصر را(Lobj) به عنوان عنصر محوری (Pivot)انتخاب می کند و تمام عناصر بزرگتر از آن را با عناصر کوچکتر از آن تعویض می کند. آرایه ورودی پس از پایان این تابع به گونه ایست که در هر مرحله عنصر محور را در مکان اصلی اش قرار می دهد.
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } int Partition(int[] arr, int Lobj, int Robj) { int pivot = Lobj; int temp; while(Lobj < Robj) { while(arr[Lobj] <= arr[pivot]) Lobj++;
من هادی مومنی دانشجوی کارشناسی نرم افزار کامپیوتر و به زبان برنامه نویسی و طراحی صفحات وب تسلط دارم خوشحال میشم کمکتون کنم لطفا نظراتتون در مورد بهتر شدن این وبلاگ بگید.