عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 خرداد 1398
بازدید : 1066
نویسنده : هادی مومنی
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393
بازدید : 990
نویسنده : هادی مومنی

 آموزش مبتدی نرم افزار Adobe Premiere Pro

 

 زبان: فارسی                                نوع فایل:    PDF                                                                 تعداد صفحات:  22

 

توضیحات

این کتاب آموزش فارسی نرم افزار ویرایش فیلم Adobe Premiere Pro می باشد. این آموزش به صورت یک فایل PDF در 22 صفحه تهیه شده است. این آموزش جدید بوده و مخصوص نسخه های Pro‌ می باشد و برای آخرین نسخه های پریمیر قابل استفاده است. قابل ذکر است که برنامه پریمر برنامه اصلی و حرفه ای ترین برنامه برای ویرایش فایلهای ویدیوئی می باشد.

 

برای دانلود کلیک کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393
بازدید : 5661
نویسنده : هادی مومنی

using system.data.sqlclient;

//------------------------------------------------------------

sqlconnection sqlcon=new sqlconnection("server=.;database=اسم پایگاه داده که می خواهید مرتبط شوید;integrated security=true");

sqlcommand sqlcom=new sqlcommand();

sqlcom.connection=sqlcon;

sqlcon.open();

sqlcom.commandtext="دستورعملیاتی که می خواهید روی پایگاه داده و جداول انجام دهید که دقیقا همان دستور اس کیو ال است ";

sqlcom.executenonquery();

sqlcon.close();



:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392
بازدید : 803
نویسنده : هادی مومنی

اشاره :
هنگامی كه طراحی و ساخت سایت خود را با مهارت به پایان بردید، زمان آن فرا می‌رسد كه بگذارید مردم نیز آن را ببینند. در این مقاله می‌بینید كه چگونه می‌توانید سایت خود را به سادگی و بدون مشكلات و ایرادات بی‌دلیل بر روی اینترنت قرار دهید. زمانی كه موعد انتشار سایتتان بر روی اینترنت فرا می‌رسد احتمالاً بیشتر وقتتان را صرف محتوای صفحات خواهید كرد تا نحوه دسترسی آن به صورت آن‌لاین. اما همین نحوه انتشار و اصول آن است كه تفاوت یك سایت حرفه‌ای را از یك سایت غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد.

 

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 824
نویسنده : هادی مومنی

پردازنده

کامپيوتری که هم اکنون بکمک آن در حال مشاهده و مطالعه اين صفحه هستيد ، دارای يک ريزپردازنده است . ريزپردازنده بمنزله مغز در کامپيوتر است. تمام کامپيوترها اعم از کامپيوترهای شخصی ، کامپيوترهای دستی و ... دارای ريزپردازنده می باشند. نوع ريزپردازنده استفاده شده در يک کامپيوتر می تواند متفاوت باشد ولی تمام آنها عمليات يکسانی را انجام خواهند داد. 


تاريخچه ريزپردازنده ها

ريزپردازنده که CPU هم ناميده می گردد، پتانسيل های اساسی برای انجام محاسبات و عمليات مورد نظر در يک کامپيوتر را فراهم می نمايد. ريزپردازنده از لحاظ فيزيکی يک تراشه است . اولين ريزپردازنده در سال 1971 و با نام Intel 4004 معرفی گرديد. ريزپردازنده فوق چندان قدرتمند نبود و صرفا" قادر به انجام عمليات جمع و تفريق چهار بيتی بود. نکته مثبت پردازنده فوق، استفاده از صرفا" يک تراشه بود.قبل از آن مهندسين و طراحان کامپيوتر از چندين تراشه و يا عصر برای توليد کامپيوتر استفاده می کردند.

اولين ريزپردازنده ای که بر روی يک کامپيوتر خانگی نصب گرديد ، 8080 بود. پردازنده فوق هشت بيتی و بر روی يک تراشه قرار داشت . اين ريزپردازنده در سال 1974 به بازار عرضه گرديد.اولين پردازنده ای که باعث تحولات اساسی در دنيای کامپيوتر شد ، 8088 بود. ريزپردازنده فوق در سال 1979 توسط شرکت IBM طراحی و اولين نمونه آن در سال 1982 عرضه گرديد. وضعيت توليد ريزپردازنده توسط شرکت های توليد کننده بسرعت رشد و از مدل 8088 به 80286 ، 80386 ، 80486 ، پنتيوم ، پنتيوم II ، پنتيوم III و پنتيوم 4 رسيده است . تمام پردازنده های فوق توسط شرکت اينتل و ساير شرکت های ذيربط طراحی و عرضه شده است . پردازنده های پنتيوم 4 در مقايسه با پردازنده 8088 عمليات مربوطه را با سرعتی به ميزان 5000 بار سريعتر انجام می دهد! جدول زير ويژگی هر يک از پردازنده های فوق بهمراه تفاوت های موجود را نشان می دهد.

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 773
نویسنده : هادی مومنی

 

آشنايي با كارت شبكه

كارت شبكه ، يكي از مهم ترين عناصر سخت افزاري در زمان پياده سازي يك شبكه است.

هر كامپيوتر موجود در شبكه ((سرويس گيرندگان و سرويس دهندگان)) ، نيازمند استفاده از يك كارت شبكه است. كارت شبكه، ارتباط بين كامپيوتر و محيط انتقال ((نظير كابل هاي مسي و يا فيبرنوري)) را فراهم مي نمايد.

اكثر ما در برد هاي جديدي كه از آنان در كامپيوتر هاي شخصي استفاده مي گردد، داردي يك inter face شبكه اي مي باشند.كامپيوتر هاي قديمي يا جديدي كه داراي inter face* شبكه اي نمي باشند، در زمان اتصال به شبكه، مي بايست بر روي آنان يك كارت شبكه نصب گردد شكل زير كه داراي يك پورت

RJ-45 است نشان مي دهد.

كارت شبكه

كارت شبكه يا NIC از كلمات ((Network Interface Card)) اقتباس شده است.

براي كارت شبكه تعاريف زيادي ارارئه شده است كه محور اصلي همه ي تعاريف ارتباط بين كامپيوتر و محيط انتقال مي باشد.

از جمله تعاريفي كه براي NIC ارائه شده است عبارتند از :

· ورود و خروج داده ها به رايانه از طريق كارت شبكه انجام مي گيرد به عبارت ديگر شبكه كامپيوتررا به كابل يا محيط بي سيم متصل مي كند.

· كارت شبكه در واقع واسط يا ميانجي ((Interface)) بين كامپيوتر و كابل شبكه مي باشد.

Interface: ميانجي

وظايف كارت شبكه را به طور كلي ميتوان در چهار مورد اصلي بيان كرد:

1. آماده سازي داده ها براي انتقال در كابل

2. ارسال داده ها به كامپيوتر ديگر

3. دريافت داده از كابل

4. كنترل جريان داده ها بين كامپيوتر و سيستم كابل كشي

نصب كارت شبكه

كارت شبكه در قسمت Slot كامپيوتر نصب مي شود.

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 919
نویسنده : هادی مومنی

 

 

 

 

كارت صدا یكی از عناصر سخت افزاری استفاده شده در كامپیوتر است كه باعث پخش و ضبط صدا( صوت) می گردد. قبل از مطرح شدن كارت های صدا ، كامپیوترهای شخصی برای پخش صدا ، صرفا" قادر به استفاده از یك بلندگوی داخلی بودند كه از برد اصلی توان خود را می گرفت . در اواخر سال 1980 استفاده از كارت صدا در كامپیوتر شروع و همزمان با آن تحولات گسترده ای در زمینه كامپیوترهای چند رسانه ای ایجاد گردید. در سال 1989 شركتCreative labs كارت صدای خود را با نامCreative Labs soundBlaster Card عرضه نمود. در ادامه شركت های متعدد دیگری تولیدات خود را در این زمینه عرضه نمودند.

مبانی كارت صدا

یك كارت صدا دارای بخش های متفاوت زیر است :

· یك پردازنده سیگنال های دیجیتال (DSP) كه مسئول انجام اغلب عملیات( محاسبات ) مورد نظر است .

· یك مبدل دیجتیال به آنالوگ (DAC)

· یك مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) برای صوت ورودی به كامپیوتر

· حافظهROM یاFlash برای ذخیره سازی داده

· یك اینترفیس دستگاههای موزیكال دیجیتالی (MIDI) برای اتصال دستگاه های موزیك خارجی

· كانكنورهای لازم برای اتصال به میكروفن و یا بلندگو

· یك پورت خاص " بازی" برای اتصالJoystick

  به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 824
نویسنده : هادی مومنی

قسمت اول

كارت گرافیك در كامپیوتر شخصی دارای جایگاهی خاص است . كارت های فوق اطلاعات دیجیتال تولید شده توسط كامپیوتر را اخذ و آنها را بگونه ای تبدیل می نمایند كه برای انسان قابل مشاهده باشند. در اغلب كامپیوترها ، كارت های گرافیك اطلاعات دیجیتال را برای نمایش توسط نمایشگر ، به اطلاعات آنالوگ تبدیل می كنند. در كامپیوترهایLaptop اطلاعات، همچنان دیجیتال باقی خواهند ماند زیرا این كامپیوترها اطلاعات را بصورت دیجیتال نمایش می دهند.

اگر از فاصله بسیار نزدیك به صفحه نمایشگر یك كامپیوتر شخصی نگاه كنید ، مشاهده خواهید كرد كه تمام چیزهائی كه بر روی نمایشگر نشان داده می شود از "نقاط" تشكیل شده اند . نقاط فوق " پیكسل " نامیده می شوند. هر پیكسل دارای یك رنگ است . در برخی نمایشگرها ( مثلا" صفحه نمایشگر استفاده شده در كامپیوترهای اولیه مكینتاش ) هر پكسل صرفا" دارای دو رنگ بود: سفید و سیاه . امروزه در برخی از صفحات نمایشگر ، هر پیكسل می تواند دارای 256 رنگ باشد. در اغلب صفحات نمایشگر ، پیكسل ها بصورت " تمام رنگ "(True Color) بوده و دارای 16/8 میلیون حالت متفاوت می باشند. با توجه به اینكه چشم انسان قادر به تشخیص ده میلیون رنگ متفاوت است ، 16/8 میلیون رنگ بمراتب بیش از آن چیزی است كه چشم انسان قادر به تشخیص آنها بوده و به نظر همان ده میلیون رنگ كفایت می كند!

هدف یك كارت گرافیك ، ایجاد مجموعه ای از سیگنالها است كه نقاط فوق را بر روی صفحه نمایشگر ، نمایش دهند.

 

 

 

كارت گرافیك چیست ؟

یك كارت گرافیك پیشرفته، یك برد مدار چاپی بهمراه حافظه و یك پردازنده اختصاصی است . پردازنده با هدف انجام محاسبات مورد نیاز گرافیكی ، طراحی شده است . اكثر پردازنده های فوق دارای دستورات اختصاصی بوده كه به كمك آنها می توان عملیات گرافیك را انجام داد. كارت گرافیك دارای اسامی متفاوتی نظیر : كارت ویدئو ، برد ویدئو ، برد نمایش ویدئوئی ، برد گرافیك ، آداپتور گرافیك و آداپتور ویدئو است .

مبانی كارت گرافیك

بمنظور شناخت اهمیت و جایگاه كارت های گرافیك ، یك كارت گرافیك با ساده ترین امكانات را در نظر می گیریم . كارت مورد نظر قادر به نمایش پیكسل های سیاه وسفید بوده و از یك صفحه نمایشگر با وضوح تصویر 480 * 640 پیكسل استفاده می نماید. كارت گرافیك از سه بخش اساسی زیر تشكیل می شود :

-حافظه . اولین چیزی كه یك كارت گرافیك به آن نیاز دارد ، حافظه است . حافظه رنگ مربوط به هر پیكسل را در خود نگاهداری می نماید. در ساده ترین حالت ( هر پیكسل سیاه و سفید باشد ) به یك بیت برای ذخیره سازی رنگ هر پیكسل نیاز خواهد بود. با توجه به اینكه هر بایت شامل هشت بیت است ، نیاز به هشتاد بایت(حاصل تقسیم 640 بر 8 ) برای ذخیره سازی رنگ مربوط به پیكسل های موجود در یك سطر بر روی صفحه نمایشگر و 38400 بایت ( حاصلضرب 480 در 80 ) حافظه بمنظور نگهداری تمام پیكسل های قابل مشاهده بر روی صفحه ، خواهد بود .

-اینترفیس كامپیوتر . دومین چیزی كه یك كارت گرافیك به آن نیاز دارد ، روشی بمنظور تغییر محتویات حافظه كارت گرافیك است . امكان فوق با اتصال كارت گرافیك به گذرگاه مربوطه بر روی برد اصلی تحقق پیدا خواهد كرد. كامپیوتر قادر به ارسال سیگنال از طریق گذرگاه مربوطه برای تغییر محتویات حافظه خواهد بود.

-اینترفیس ویدئو . سومین چیزی كه یك كارت گرافیك به آن نیاز دارد ، روشی بمنظور تولید سیگنال برای مانیتور است . كارت گرافیك می بایست سیگنال های رنگی را تولید تا باعث حركت اشعه در CRT گردد. فرض كنید كه صفحه نمایشگر در هر ثانیه شصت فریم را بازخوانی / باز نویسی می نماید ، این بدان معنی است كه كارت گرافیك تمام حافظه مربوطه را بیت به بیت اسكن و این عمل را شصت مرتبه در ثانیه انجام دهد. سیگنال های مورد نظر برای هر پیكسل موجود بر هر خط ارسال و در ادامه یك پالس افقی sync ، نیز ارسال می گردد.عملیات فوق برای 480 خط تكرار شده و در نهایت یك پالس عمودی sync ارسال خواهد شد.

پردازنده های كمكی گرافیك

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 736
نویسنده : هادی مومنی

منبع  تغذيه چيست ؟
همانطور كه مي دانيد هر وسيله الکترونيکي بنا به طراحي خاص خود ، به ولتاژو آمپراژ مشخصي جهت راه اندازي و کارکرد نياز دارد . منبع تغذيه دستگاهياست که قادر است از يک ورودي با ولتاژ وآمپراژ ثابت ( بنا به طراحي داخلي خود ) ، ولتاژ وآمپراژ مختلفي را توليد نمايد .

منبع تغذيه کامپيوتر چيست ؟
کامپیوترهاي شخصي نيز مانند هر وسيله الکترونيکي جهت کار به منبع تغذيهخاص خود نياز دارند، منبع تغذيه اي که بتواند ولتاژ هاي مورد نياز بخش هاي داخلي يک کامپیوتر را تامين نمايد.
همانطوريکه مي دانيد ولتاژهاي مورد نياز يک PC ، ثابت و شامل +12V , +5V ,+3.3V , +5V/SB , -12V , -5V مي باشد . اما در منبع تغذيه كامپيوترپارامتر متغير ي مانند آمپراژ و بالانس توان خروجي نيز وجود دارد.
در مورد آمپراژ خروجي منبع تغذيه ( که متناسب با توان آن مي باشد ) ميتوان گفت كه منبع تغذيه هاي كامپيوتر بنا به موارد مصرف و سخت افزار هاي متصل به آن داراي توان هاي مختلفي مي باشند به طور مثال در گذشته اي نهچندان دور يک سيستم پنتيوم 4 معمولي جهت کاركرد به منبع تغذيه اي با قدرت200 وات نيازداشت ولي اکنون يک سيستم پنتيوم 4 معمولي به منبع تغذيه اي باقدرت حداقل 300 وات نياز دارد و اين به دليل آن است که مصرف کليه قطعاتسخت افزاري جديدبه طرز چشمگيري افزايش يافته است .
متغير ديگري که درمنابع تغذيه کامپیوتري وجود دارد ، بالانس توان خروجي برروي شاخه هاي خروجي مي باشد.


ساختارداخلي منابع تغذيه کامپیوتري داراي چند ويرايش يا ورژن مختلف ميباشند . ويرايش 1.3 که هم اکنون نيز به اشتباه ، کاربرد دارد در بالانسخروجي خود +5 Vپر قدرت تري به نسبت +12 V دارد حال آنکه اکثر قطعات سختافزاري جديد ، توان مصرفي اصلي خود را ازشاخه +12 V تامين مي نمايند کهتامين آمپراژ موردنيازشاخه +12 V اين قطعات تنها از عهده منابع تغذيه جديدبا ويرايش 2.0 به بالا تر برمي آيد چرا که در بالانس خروجي اين مدل ها ،+12 Vپرقدرت تري به نسبت +5 V وجود دارد و گاها داراي دو يا سه شاخه مجزادر خروجي +12 V خود مي باشند ( DUAL LINE +12V ).

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 799
نویسنده : هادی مومنی

 در اینجا لیستی از آزمایشهایی است که از مادربرد رفع اتهام می کند.

آیا حداقل چیزهای که برای بوت شدن کامپیوتر لازم است وجود دارند؟                     

                                حداقل اجزاء برای بوت شدن عبارتند از :

یک مادر برد، پروسسور، مقدار کافی حافظه (RAM)، یک کارت گرافیک و درایو برای بوت شدن اگر یکی از این اجزاء موجود نباشد سیستم شما کار نخواهد کرد. آیا همه این اجزاء به درستی متصل شده اند؟

در موقع بروز اشکال ابتدا سعی کنید قطعات را یک به یک جایگزین کنید تا به قطعه مشکل دار برسید آیا جامپرها به درستی قرار گرفته اند؟

شما باید جامپرها را برای نوع، سرعته ولتاژ سرعت باس cpu و دیگر مشخصات آن در جای خود قرار دهید.هر چند تعداد زیادی از مادربردهای امروز به طور اتوماتیک این کار را انجام می دهند. همیشه دستورالعمل (دفترچه همراه) مادربرد را بخوانید و در نظر داشته باشید. اگر تغییراتی در BIOS سیستم انجام داده اید آن را به حالت DEFAULT برگردانید.

آیا وضع ظاهری مادربرد مشکلی ندارد؟

هیچگونه شکستی یا پینهای خم شده وجود ندارد؟

آیا منبع تغذیه مشکل ندارد؟

اگر شما قطعه ای را ارتقا داده اید یا قطعه ای را به سیستم اضافه کرده اید ممکن است توان منبع تغذیه برای شما تأمین توان مورد نیاز قطعه جدید کافی نباشد .

توان معمول برای کامپیوتر معمولی 250 الی 300 وات می باشد.



عیب یابی اجزای دیگر کامپیوتر

در اینترنت جستجو کنید و ببینید آیا مادربردهای از خانواده مادربرد شما مشکل خاصی ندارد؟

وب سایت کارخانه سازنده را چک کنید و ببینید آیا هیچ تغییرات و UPDATE ای برای مادربرد شما در نظر گرفته شده است؟


به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 800
نویسنده : هادی مومنی

● تکنولوژی:
هارد درایو ها با تحت میدان قرار دادنِ یکسری مواد مغناطیسی اطلاعات را درخود ضبط می کنند. و با تشخیص مغناطیس شدگی آن ماده اطلاعات را از روی آن می خوانند. طرح کلی یک هارد دیسک تشکیل شده از یک مخروط که یک یا چند صفحه مسطح و گرد را نگه می دارد ،اطلاعات بر روی این صفحات ذخیره می شوند. این صفحه ها از یک ماده غیر مغناطیسی( اغلب شیشه یا آلومینیوم) ساخته می شوند و با یک لایه نازک از مواد مغناطیسی روکش می شوند. در درایو های قدیمی از تری اکسید آهن به عنوان ماده مغناطیسی استفاده می شد اما امروزه از آلیاژهای کبالت پایه استفاده می کنند.

صفحات با سرعت های بالا به گردش در می آیند.اطلاعات در حین چرخش صفحات بر ری آنها نوشته می شوند.این کار توسط مکانیزمی با نامِ: هد خواندن/ نوشتن انجام می شود. این هد با فاصله بسیار کم بالای سطح مغناطیسی حرکت می کند. از این وسیله برای تشخیص و تغییر در وضعیت مغناطیس شدگیِ ماده زیر آن استفاده می شود. به ازای هر صفحه مغناطیسی بر روی مخروط ، یک هد وجود دارد که همه آنها بر روی یک بازوی مشترک سوار شده اند. همینطور که صفحات دوران می کنند یک بازوی محرک، هد ها را (به آرامی و با حرکت شعاعی ) روی یک مسیر قوس دار، بر روی صفحات به حرکت در می آورد.با اینکار به هر هد اجازه داده می شود که تقریبا به تمام سطح صفحهء در حال دوران دسترسی پیدا کندد.

سطح مغناطیسی هر صفحه به تعداد زیادی محدوده های کوچک مغناطیسی تقسیم می شود. (اندازه این محدوده ها در حد میکرون می باشد). هر کدام از این محدوده ها برای رمزنگاری یک واحد باینری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.در هارد درایو های امروزی ، هر یک از این محدوده های مغناطیسی از چند صد دانه مغناطیسی تشکیل شده اند. هر محدده مغناطیسی ، یک دوقطبی مغناطیسی را تشکیل می دهد که این دو قطبی ها یک حوزه مغناطیسی متمرکز را در نزدیکی خود ایجاد می کنند.

یک هد نوشتن، با ایجاد میدان مغناطیسی قوی در نزدیکی محدوده های مغناطیسی ، آن را تحت اثر خود قرار داده مغناطیس می کند. در هارد دیسک های اولیه برای خواندن اطلاعات از همان القاء کننده ای استفاده می شد که موقع نوشتن مورد استفاده قرار گرفته بود. اما با تکنولوژی جدید هد مخصوص نوشتن و هد مخصوص خواندن از هم جدا شده اند ، با این وجود هر دوی آنها روی یک بازوی محرک قرار دارند.

اغلب هارد درایو ها دارای یک پوشش محکم و کیپ هستند که از محتویات درایو در برابر جمع شدگی ،گرد و غبار و دیگر عوامل آلودگی محافظت می کند. هد خواندن / نوشتنِ هارد درایو بالای صفحات مغناطیسی و بر روی یک بالشتک هوا که ضخامتی در حد چند نانومتر دارد حرکت می کند. بنابراین سطوح صفحات و محتویات داخلی درایو باید پاک نگه داشته شوند تا با توجه به فاصله نانومتری بین صفحات و هد ،از صدمات ناشی از اثر انگشت ، غبار، مو، ذرات دود و غیره جلوگیری شود.

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : جمعه 24 آبان 1392
بازدید : 856
نویسنده : هادی مومنی
  • Windows Server 2003 Edition

1.Web Edition
2.Standard Edition
3.Enterprise Edition
4.Data Center Edition

مزیتهای windows 20003
پایداری win 2003 خوب است.چندین ماه  بدون خرابی میتواند پابرجا بماند
همراه با fire wall ساخته میشود و  در برابر کاربرها و ویروسهای ناخواسته حفاظت میکند
 از remote networking,remote assistance,remote desktop
VSS-Volume Shadow Copy
SUS-Software Update Services
  از IP V6 پشتیبانی میکند
  از NAT-Network Address Translation پشتیبانی میکند
  از گروه پشتیبانی میکند
  ازNET. پشتیبانی میکند
  از ASR-Automated System Recovery حمایت میکند
در DNS,zone جدیدی داریم به نام Stub zone
میتوانیم اسم کامپیوتر را هر زمان بعد از نصب active directory عوض کنیم

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : جمعه 24 آبان 1392
بازدید : 920
نویسنده : هادی مومنی

شما می توانید از خط فرمان Dos جهت بررسی شبکه استفاده کنید . برای این منظور روی دکمه Start کلیک کرده و گزینه All Programs را انتخاب می کنید ، روی گزینه Accessories کلیک کرده و سپس فرمان Command Prompt را انتخاب کنید .

Port چیست ؟
راهی برای ورود و خروج داده ها در کامپیوتر است پورت ها غالبا" از طریق نرم افزارها ایجاد می شوند . تعداد پورت های یک کامپیوتر 65535 عدد است . شما به راحتی می توانید از این پورت ها استفاده کنید . بعضی از پورت ها کار خاصی انجام می دهند ، مثلا" پورت 25 مخصوص ارسال E-Mail و پورت 37 مخصوص Time یا زمان ، و پورت 80 مخصوص Web Server است . توسط فرامین شبکه (Net ) می توانید اطلاعاتی راجع به شبکه و کامپیوترها متصل به آن پیدا کنید . توجه داشته باشید که این دستورات بیشتر در شبکه Wan استفاده می شود ، اما در شبکه های Lan نیز می توان استفاده نمود . در ادامه به بررسی این دستورات می پردازیم .

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : جمعه 24 آبان 1392
بازدید : 1266
نویسنده : هادی مومنی

پیدا کردن کلمه عبور (رمز) شبکه های بیسیم (وایرلس / WiFi) با BackTrack

wepcrackbacktrack-head.jpg

یکی از مشکلات عمده شبکه های بیسیم در ایران، عدم توجه لازم به امنیت آنها است و البته وضعیت مودم های ADSL بیسیم که این روزها به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، از آن هم بدتر است. تا به حال امتحان کرده اید که در محل کار و یا زندگی تان چند شبکه بیسیم سرگردان بدون هیچ گونه کلمه عبور و محافظی وجود دارد؟

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : جمعه 24 آبان 1392
بازدید : 850
نویسنده : هادی مومنی

برای traceتریس کردن باید در قسمت Run ویندوز، کلمه cmd را نوشته و سپس ok کنیم.

در پنجره باز شده cmd باید کلمه trace و بعد از آن IP و یا دامنه سایت مورد نظر را باید نوشت. بعنوان مثال:

tracert

 

C:\Users\mahyar>tracert lan.persianblog.com
Tracing route to lan.persianblog.com [217.218.0.126]
over a maximum of 30 hops:
1 9 ms 1 ms 2 52 ms 54 ms 61 ms 93.110.143.254
3 57 ms 49 ms 78 ms 172.16.129.1
4 54 ms 54 ms 57 ms 172.16.128.1
5 * * * Request timed out.
6 54 ms 53 ms 53 ms 192.168.53.130
7 57 ms 73 ms 57 ms ge-0-1.edge.tstonline.net [85.198.11.198]
8 53 ms 57 ms 61 ms 217.218.127.253
9 57 ms 61 ms 61 ms 195.146.33.29
10 72 ms 61 ms 65 ms 78.38.245.6
11 53 ms 57 ms 53 ms 78.38.255.49
12 57 ms 57 ms 57 ms 217.218.0.126
Trace complete


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
بازدید : 1246
نویسنده : هادی مومنی

*DNS چیست ؟ *

DNS

از کلمات Domain Name System اقتباس و  یک پروتکل شناخته شده در عرصه شبکه
های کامپیوتری خصوصا” اینترنت است . از پروتکل فوق به منظور ترجمه  اسامی
کامپیوترهای میزبان و Domain به آدرس های IP استفاده می گردد.
سیستم نامگذاری حوزه ( DNS) سیستمی است که طبق اصول ان کامپیوتر ها توانایی
برقراری ارتباط با یکدیگر و انجام فعالیتهایی از قبیل تبادل نامه های
الکترونیکی و یا نمایش صفحات وب را خواهند داشت. وقتی کاربری در اینترنت
قصد برقراری ارتباط با مکان خاصی را داشته باشد فرضا بازدید از یک وب سایت
ادرس اینترنتی ان را تایپ می کند مثل www.metahouse.com پروتکل اینترنت
(IP) از اطلاعات ادرس اینترنتی و DNS برای ارسال نامه الکترونیکی و سایر
اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر استفاده میکند.به عنوان مثال DNS
متن کاملآ انگلیسی www.metahouse.com را به اعدادی تبدیل می کند که
کامپیوتر های متصل به اینترنت بتوانند ان را درک کنند مانند: 123.21.43.121
برای انکه این کار به خوبی انجام شود اینترنت به چندین حوزه اصلی سازماندهی
شده است. منظور از حوزه های اصلی همان حروف انتهایی یک ادرس هستند مانند
com. در ادرس فوق. تعدادی از حوزه های متداول عبارتند از : : com.  )تجاری:
edu./ ( )اموزشی) : gov./ (دولتی) : mil./ (نظامی) : net./ (مراکز خدمات
اینترنت و شبکه(و org. (سازمان). به دلیل افزایش تصاعدی تعداد سایت های
اینترنت سیستم نامگذاری حوزه در حال گسترش است و حداقل 7 حوزه دیگر نیز
مانند: web. (برای وب) به ان افزوده شده است. در خارج از امریکا برای مشخص
کردن حوزه ها فقط از 2 حرف استفاده میشود مانند :

 au. برای استرلیا   یا   ir. برای ایران

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
بازدید : 894
نویسنده : هادی مومنی

*مقاله اي درمورد Router*


استفاده از روترها در شبكه به امري متداول تبديل شده است . يكي از دلايل
مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال يك شبكه به چندين شبكه ديگر
اينترنت و يا ساير سايت ها ي از راه دور در عصر حاضر است . نام در نظر
گرفته شده براي روترها ، متناسب با كاري است كه آنان انجام مي دهند : "
ارسال داده از يك شبكه به شبكه اي ديگر " . مثلا" در صورتي كه يك شركت
داراي شعبه اي در تهران و يك دفتر ديگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال
آنان به يكديگر مي توان از يك خط leased اختصاصي كه به هر يك از روترهاي
موجود در دفاتر متصل مي گردد ، استفاده نمود . بدين ترتيب ، هر گونه
ترافيكي كه لازم است از يك سايت به سايت ديگر انجام شود از طريق روتر محقق
شده و تمامي ترافيك هاي غيرضروري ديگر فيلتر و در پهناي باند و هزينه هاي
مربوطه ، صرفه جوئي مي گردد .

*انواع روترها
*روترهاي سخت افزاري : روترهاي فوق ، سخت افزارهائي مي باشند كه نرم
افزارهاي خاص توليد شده توسط توليد كنندگان را اجراء مي نمايند در حال حاضر
صرفا" به صورت black box به آنان نگاه مي كنيم .نرم افزار فوق ، قابليت
روتينگ را براي روترها فراهم نموده تا آنان مهمترين و شايد ساده ترين وظيفه
خود كه ارسال داده از يك شبكه به شبكه ديگر است را بخوبي انجام دهند . اكثر
شركت ها ترجيح مي دهند كه از روترهاي سخت افزاري استفاده نمايند چراكه آنان
در مقايسه با روترهاي نرم افزاري، داراي سرعت و اعتماد پذيري بيشتري مي
باشند . شكل زير يك نمونه روتر را نشان مي دهد . Cisco 2600 Series
Multiservice Platform
روترهاي نرم افزاري : روترهاي نرم افزاري داراي عملكردي مشابه با روترهاي
سخت افزاري بوده و مسئوليت اصلي آنان نيز ارسال داده از يك شبكه به شبكه
ديگر است. يك روتر نرم افزاري مي تواند يك سرويس دهنده NT ، يك سرويس دهنده
نت ور و يا يك سرويس دهنده لينوكس باشد . تمامي سيستم هاي عامل شبكه اي
مطرح ،داراي قابليت هاي روتينگ از قبل تعبيه شده مي باشند .
در اكثر موارد از روترها به عنوان فايروال و يا gateway اينترنت ، استفاده
مي گردد . در اين رابطه لازم است به يكي از مهمترين تفاوت هاي موجود بين
روترهاي نرم افزاري و سخت افزاري ، اشاره گردد : در اكثر موارد نمي توان يك
روتر نرم افزاري را جايگزين يك روتر سخت افزاري نمود ، چراكه روترهاي سخت
افزاري داراي سخت افزار لازم و از قبل تعبيه شده اي مي باشند كه به آنان
امكان اتصال به يك لينك خاص WAN از نوع Frame Relay ، ISDN و يا ATM را
خواهد داد .يك روتر نرم افزاري نظير سرويس دهنده ويندوز داراي تعدادي كارت
شبكه است كه هر يك از آنان به يك شبكه LAN متصل شده و ساير اتصالات به شبكه
هاي WAN از طريق روترهاي سخت افزاري ، انجام خواهد شد .

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
بازدید : 1393
نویسنده : هادی مومنی

*زبانهای برنامه سازی:*

زبان در یک سیستم وسیله ی ارتباطی ساختار و قواعدبا یکدیگر است و اگر زبانی
بتواند این ارتباط را خوب برقرار کند به آن زبان طبیعی یا Natural Language
می‌گویند و چنانچه سیستمی بین انسان و ماشین ارتباط برقرار کند، به آن زبان
مصنوعی می‌گویند. زبانهای برنامه‌سازی برای ماشین، زبانهایی هستند که
کاراکتر و قواعد کاربردی خاصی دارند. دستورالعملها به صورت کاربردی به کار
رفته و ارتباطات را انجام می‌دهد. استاندارد IEEE برنامه سازی را به دو
گونه Low Level Language و High Level Language طبقه بندی می‌کند. هرچه سطح
زبان به کارکرد ماشین نزدیکتر باشد، زبان کارآمدتر و تواناتر است.
برنامه‌هایی که با حداقل فضای حافظه ROM کار می‌کنند،  زبانهای بهتری هستند
و از این گروه زبان اسمبلی کارآمدتر است. (می دانید که تمام زبانهای
کامپیوتری باید به زبان ماشینی که برنامه در آن Run می شود، کامپایل شود و
تنها این زبانها وسیله ارتباطی هستند)

هر برنامه به زبان ماشین شامل Stringهایی است که از باینری Numberهای ورودی
تشکیل شده و هر دستورالعملی که به زبان ماشین تبدیل می‌شود، دو part دارد:

*1-     Command   فرمان*

*2-     Operation   عملیات*

هرکامپیوتر جهت انجام وظایف خود دارای یک Operation Code است که به اختصار
OPC می‌گویند. بخش دوم در دستورالعمل سیستم کامپیوتر را وادار می کند تا
دستورالعملهایی را پردازش کرده و در حافظه جانبی RAM نگهداری کند.

تعداد دستورالعملهایی که در بین هر کامپیوتر اجرا کننده برنامه رد و بدل می
شود متفاوت است. استاندارد IEEE دستورالعمل ADD0124 را که در Registration
ویندوز نگه می دارد، از واحد حافظه گرفته و روی آن عملیات انجام می دهد. در
نهایت باعث می شود که خروجی کامپیوتر دیجیتال بتواند با یک تبدیلگر به
آنالوگ تبدیل شود و قابل استفاده شود. Encode و Decode کردن خروجی‌ها در
کامپیوترها امری کاملاً ساده است که باید انجام شود، چون بعضی از
detectorهای عملگرها سیگنال ورودی آنها به صورت آنالوگ می‌باشد.

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
بازدید : 1285
نویسنده : هادی مومنی

*بررسی سیستم عامل های موبایل*

 

*مقدمه ای بر ایجاد سیستم عامل ها***

روند رو به گسترش توليد سيستم هاي عامل جديد و هوشمند براي گوشي هاي تلفن
همراه باعث تبديل موبايل از يک وسيله ارتباطي ساده به يک رايانه جيبي با
کاربرد هاي متنوع شده است.

طي سال هاي اخير با افزودن قابليت دسترسي به اينترنت در گوشي هاي تلفن هاي
همراه ، رقابت براي ساخت سيستم هاي عامل جديد و هوشمند براي موبايل ها نيز
گسترش يافته است. اکنون گوشي هاي تلفن همراه با استفاده از سخت افزار هاي
پيچيده و نرم افزار هاي پيشرفته گوناگون وارد عصر جديدي از حيات خود شده اند.

اولين بار که تلفن همراه به بازار آمد و ارتباط افراد در تمامي نقاط بدون
استفاده از برق و خطوط کابلي عادي تلفن ي برقرار شد، بسياري دچار شگفتي
شدند و کمتر کسي تصور مي کرد روزي موبايل ها قابليت تصويربرداري و
عکسبرداري پيدا کنند.

در ابتدا از تلفن همراه تنها براي ارتباط عادي تلفن ي استفاده مي شد اما با
گذر زمان قابليت هاي ديگري نيز به اين دستگاه ارتباطي افزوده شد و پس از
چند سال ديگر برقراري ارتباط آنالوگ کلامي تنها ويژگي موبايل نبود و
دارندگان اين دستگاه مي توانستند با استفاده از دوربيني که در گوشي هاي
تلفن همراه تعبيه شده بود عکس بگيرند و بعدها قابليت فيلمبرداري نيز به آن
افزوده شد.

به موازات اين تغييرات گوشي هاي تلفن همراه صاحب قابليت اجرا و ارسال پيام
هاي کتبي کوتاه موسوم به اس ام اس (پيامک)نيز شدند و به مرور نيز ارسال
تصاوير با اينفرارد و سپس با بلوتوث از طريق يک موبايل به موبايلي ديگر
فراهم شد.

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
بازدید : 928
نویسنده : هادی مومنی

*شبکه کامپیوتری*

مجموعه ای از حداقل دو کامپیوتر و ابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها و
مانند این ها که به طور مستقیم به منظور استفاده مشترک از سخت افزار، نرم
افزار و منابع اطلاعاتی به هم متصل شده اند.

*دلایل استفاده از شبکه:*

 1- استفاده مشترک از منابع

 2- کاهش هزینه

 3- قابلیت اطمینان

 4- کاهش زمان

 5- قابلیت توسعه

 6- ارتباطات

 *مدل های شبکه:*

 peer-to-peer -1 مدل شبکه نظیر به نظیر   

 Server-Based -2 مدل شبکه مبتنی بر سرویس دهنده

 Client Server -3  مدل شبکه سرویس دهنده/ سرویس گیرنده

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
بازدید : 1066
نویسنده : هادی مومنی

فيبر نوري چيست وكاربرد وعملكرد فيبر نوري چگونه است

فيبر نوري يكي از محيط هاي انتقال داده با سرعت بالا است . امروزه از فيبر
نوري در موارد متفاوتي نظير: شبكه هاي تلفن شهري و بين شهري ، شبكه هاي
كامپيوتري و اينترنت استفاده بعمل مي آيد. فيبرنوري رشته اي از تارهاي شيشه
اي بوده كه هر يك از تارها داراي ضخامتي معادل تار موي انسان را داشته و از
آنان براي انتقال اطلاعات در مسافت هاي طولاني استفاده مي شود.
*مباني فيبر نوري:*

فيبر نوري ، رشته اي از تارهاي بسيار نازك شيشه اي بوده كه قطر هر يك از
تارها نظير قطر يك تار موي انسان است . تارهاي فوق در كلاف هائي سازماندهي
و كابل هاي نوري را بوجود مي آورند. از فيبر نوري بمنظور ارسال سيگنال هاي
نوري در مسافت هاي طولاني استفاده مي شود.

*مزاياي فيبر نوري:*

*فيبر نوري در مقايسه با سيم هاي هاي مسي داراي مزاياي زير است**:*

* · ارزانتر*. هزينه چندين كيلومتر كابل نوري نسبت به سيم هاي مسي كمتر است.

* · نازك تر*. قطر فيبرهاي نوري بمراتب كمتر از سيم هاي مسي است.

* · رفيت بالا.* پهناي باند فيبر نوري بمنظور ارسال اطلاعات بمراتب بيشتر
از سيم مسي است.

* · تضعيف ناچيز.* تضعيف سيگنال در فيبر نوري بمراتب كمتر از سيم مسي است

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


من هادی مومنی دانشجوی کارشناسی نرم افزار کامپیوتر و به زبان برنامه نویسی و طراحی صفحات وب تسلط دارم خوشحال میشم کمکتون کنم لطفا نظراتتون در مورد بهتر شدن این وبلاگ بگید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و آدرس hadi71.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com