عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393
بازدید : 920
نویسنده : هادی مومنی

برنامه: بررسی وجود داشتن یا نداشتن عدد ورودی در آرایه

 

الگوریتم:

در این روش تک تک خانه های آرایه را مورد بررسی قرار می دهیم که آیا عدد مورد نظر (obj) در آن وجود دارد یا خیر.

 

int linear_search(int arr[],int arrsize, int obj)
{
         for(int i=0;i<arrsize;i++)
         {
                 if(arr[i] == obj)  
                 {
                         return i;
                 }
         }
          return (-1);
}

توسط دستورات بالا جست و جو انجام می شود که در صورت یافتن، مکان قرار گیری عنصر در آرایه( i )، و اگر هم عنصر مورد نظر یافت نشد مقدا 1- را بر می گرداند

 

*در دو برنامه سی شارپ و جاوااسکریپت ، تابع ، ابتدا آرایه ی ورودی را به یک آرایه از اعداد تبدیل می کند سپس توسط دستورات فوق ، عمل جست و جو را انجام می دهد.

آرایه ورودی باید بدون هیچ گونه فاصله ای به  این صورت وارد شود که بعد از هر عدد یک علامت کاما (  , ) قرار بگیرد.

مانند:

1,5,6,88,52,101,23,25,12,1,47,7,8,

 

 برنامه ی جست و جوی خطی به زبان ++C
 //Writed By barnamenevisi-ccj.mihanblog.com

#include
#include

#define size 10


int linear_search(int arr[],int arrsize, int obj)
{
    for(int i=0;i<arrsize;i++)
   {
      if(arr[i] == obj)  
      {
           return i;
       }
   }
   return (-1);
}

main()
{
int test[size]={2,6,4,8,3,5,9,7,1,0};
int object;
int result;

 cout<<"\n\nEnter Number to search it : ";
cin>>object;

result = linear_search(test,size,object);
if ( result == -1)
{
cout<<"\nNot Find :( .";
}
else{
cout<<"\nItem Founded in element "<<result+1<<" .";
}

getch();
return 0;
}

 

   برنامه ی جست و جوی خطی به زبان #C 
 using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
//...................................................................................
int linear_search(string test,string objsearch)
{

   int i = 0;
   int test2size = 0;
   int obj = Int32.Parse(objsearch);

   for (i = 0; i < txt1.TextLength; i++)
         if (test[i] == ',')
                test2size++;

   int[] test2 = new int[test2size];
   test2size = 0;

   for (i = 0; i < txt1.TextLength; i++)
   {

        if (test[i] != ',')
             test2[test2size] = test2[test2size] * 10 + Int32.Parse(test[i].ToString());
       else test2size++;

   }


    for(i=0;i<test2size;i++)
   {
          if(test2[i] == obj)  
          {
                  return i;
          }
   }
   return (-1);

}

//..............................................................
public void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{

int result = linear_search(txt1.Text , txt2.Text);

 

if (result == -1)
MessageBox.Show("Not Found");
else MessageBox.Show("Item Founded in element " + (result+1));

}
}
}


:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393
بازدید : 4083
نویسنده : هادی مومنی

برنامه : محاسبه ی log و Ln اعداد.  

الگوریتم:

برای محاسبه لگاریتم و تابع نمایی از تعریف ریاضی زیر استفاده می کنیم

 

و درنهایت

 

برای محاسبه ی این دنباله به تابع محاسبه توان که قبلا نوشتیم نیاز داریم.

.با نوشتن کد زیر در تابع Ln کار محاسبه ی دنباله رو انجام میدیم

 

2*( (1 / temp )* (power(t,2*n+1)) )    که  temp =(2*n+1) ,t =(z-1)/(z+1)

دستور بالا تک جمله های دنباله ی بالا را به ترتیب از n=0 تا .... محاسبه و آنها را در متغیر result جمع می کند.

به این ترتیب Ln عدد محاسبه می شود و در نهایت در تابع Log با استفاده از فرمول ، لگاریتم را محاسبه می کنیم.

 

* حاصل جملات دنباله ی فوق به ازی n های بزرگتر ، کوچکتر می شود لذا با توجه به  شرط حلقه ی While ،زمانی از حلقه ی While خارج می شیم که اختلاف جمله ی فعلی از جمله ی قبلی به حداقل که رسیده باشه.در اینجه یک ضربدر ده به توان منفی 11.(هرچه این مقدار کوچکتر باشد حاصل دقیق تر هست.)

 

برنامه ی محاسبه لگاریتم و تابع نمایی به زبان ++c

double power(double x, int p);//x^p

double ln(double z)
{
   double t =(z-1)/(z+1);
   double result=0,oldResult=1;
   int n=0;
   double temp=0;
   while((oldResult < result?result - oldResult:oldResult -   result) > 0.00000000001)
   {
           oldResult = result;

           temp =(2*n+1);
           result =result + 2*( (1 / temp )* (power(t,2*n+1)) );

           n=n+1;
   }
return result;

}

 


double log(double x,double a)
{
       return ln(x)/ln(a);
}

 

  برنامه ی محاسبه لگاریتم و تابع نمایی به زبان #c
double power(double x, int p);//x^p

double ln(double z)
{
   double t = (z - 1) / (z + 1);
   double result = 0, oldResult = 1;
   int n = 0;
   double temp = 0;

   while ((oldResult < result ? result - oldResult : oldResult - result) > 0.000000000000001)
   {
             oldResult = result;
             temp = (2 * n + 1);

             result = result + 2 * ((1 / temp) * (power(t, 2 * n + 1)));

             n = n + 1;
   }
return result;

}

 

double log(double x, double a)
{
     return ln(x) / ln(a);
}


:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393
بازدید : 1203
نویسنده : هادی مومنی

برنامه: نمایش درخت دودویی با استفاده از آرایه توضیحات :

یک درخت دودویی رو به دو صورت میشه نمایش داد
1 - نمایش با آرایه
2 - نمایش با لیست پیوندی

در این قسمت نمایش درخت دودویی با استفاده از ارایه رو می خوایم پیاده کنیم.
همونطور که می دونید در این روش ،ریشه رو در خانه اول ارایه قرار میدیم و از قانون زیر پیروی می کنیم



* اگر عنصری در خانه ی i ام ارایه باشد آنگاه
           پدر ان در خانه ی جزوصحیح i/2 قرار دارد.
           فرزند چپ آن در خانه ی 2*i قرار دارد.
           فرزند راست آن در خانه ی 1+2*i قرار دارد.

*برای نمایش درختی با عمق k به ارایه ای با 2k-1 خانه نیاز داریم.


درخت ورودی را به صورت زیر از ورودی میگیریم.((فرزند راست ، فرزند چپ)پدر)



(F(B(A,D(C,E)),G(,I(H))))



الگوریتم:

تابع set آرایه ی []s که حاوی رشته ی فوق هست را به همراه ارایه ی []t که قرار هست درخت طبق قوانین بالا در ان ذخیره شود و متغیری که اندازه ی ارایه []s را در خود دارد را از ورودی گرفته و با چند دستور if عملیات را انجام می دهد.



 برنامه ی نمایش درخت با ارایه به زبان ++c
 void set(char s[],char[] t,int sSize)
{
    int i=0;
    int j=0;
    int depth=1,oldDepth=1;
    
    while(i < sSize)
    {
    if( s[i]=='(' )
    {
                 if(j==0) j=1;
                 else  j=2*j;
                 i=i+1;
    }
    else if( s[i]==',' )
    {
        j=j+1;
        i=i+1;
    }
    else if( s[i]==')' )
    {
        j=j/2;
        i=i+1;
    }
    else {
         
         t[j]=s[i];
         i=i+1;
         }
    }//end while
}//end function


:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393
بازدید : 775
نویسنده : هادی مومنی

برنامه:آرایه ای به طول size رو با روش جابجایی یا  exchangeSort به طور صعودی مرتب می کند

void exchangeSort(int s[],int size)
{
   int i,j;
   int temp;
   for(int i=0;i<size-1;i++)
        for(j=i+1;j<size;j++)
            if(s[i] > s[j])
            {
                    cout<<"\n Exchane "<<s[i]<<" by "<<s[j];
                    temp=s[i];
                    s[i]=s[j];
                    s[j]=temp;

            }
}
 
در واقع در هر مرحله اجرای حلقه ی دوم،  کوچکترین عنصر ارایه در خانه ی آی ام (به ترتیب خانه اول،دوم،و ...) قرار داده میشه.


:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393
بازدید : 771
نویسنده : هادی مومنی

برنامه:آرایه ای به طول size رو با روش انتخابی یا selectionSort به طور صعودی مرتب می کند

void selectionSort(int s[],int size)
{
   int i,j,smallest;
   int temp;

   for(int i=0;i<size-1;i++)
   {
        smallest=i;
        for(j=i+1;j<size;j++)
             if(s[j] < s[smallest])
                      smallest=j;

       cout<<"\n Exchane "<<s[i]<<" by "<<s[smallest];
       temp=s[i];
       s[i]=s[smallest];
       s[smallest]=temp;

   }
}


:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393
بازدید : 790
نویسنده : هادی مومنی

برنامه:آرایه ای به طول size رو با روش درجی یا insertionSort به طور صعودی مرتب می کند

void insertionSort(int s[],int size)
{
   int i,j;
   int temp=s[1];
   for(i=1;i<size;i++)
   {
        j=i-1;;
        temp=s[i];
        while(j>=0 && s[j]>temp)
        {
                 cout<<"\n Moving s["<<j<<"] to s["<<j+1<<"]";
                 s[j+1]=s[j];
                 j--;
       }
       s[j+1]=temp;
    }

}
 
 


:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : یک شنبه 11 خرداد 1393
بازدید : 1412
نویسنده : هادی مومنی

 

برای دانلود کلیک کنید .



:: موضوعات مرتبط: پروژه برنامه سازی سیستم , ,
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393
بازدید : 990
نویسنده : هادی مومنی

 آموزش مبتدی نرم افزار Adobe Premiere Pro

 

 زبان: فارسی                                نوع فایل:    PDF                                                                 تعداد صفحات:  22

 

توضیحات

این کتاب آموزش فارسی نرم افزار ویرایش فیلم Adobe Premiere Pro می باشد. این آموزش به صورت یک فایل PDF در 22 صفحه تهیه شده است. این آموزش جدید بوده و مخصوص نسخه های Pro‌ می باشد و برای آخرین نسخه های پریمیر قابل استفاده است. قابل ذکر است که برنامه پریمر برنامه اصلی و حرفه ای ترین برنامه برای ویرایش فایلهای ویدیوئی می باشد.

 

برای دانلود کلیک کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393
بازدید : 5661
نویسنده : هادی مومنی

using system.data.sqlclient;

//------------------------------------------------------------

sqlconnection sqlcon=new sqlconnection("server=.;database=اسم پایگاه داده که می خواهید مرتبط شوید;integrated security=true");

sqlcommand sqlcom=new sqlcommand();

sqlcom.connection=sqlcon;

sqlcon.open();

sqlcom.commandtext="دستورعملیاتی که می خواهید روی پایگاه داده و جداول انجام دهید که دقیقا همان دستور اس کیو ال است ";

sqlcom.executenonquery();

sqlcon.close();



:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , آموزشی , ,
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393
بازدید : 792
نویسنده : هادی مومنی

نرم افزارم تبدیل پی دی اف به ورد

سایت تک موب

برای دانلود کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
بازدید : 698
نویسنده : هادی مومنی

 

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication2
{
    class Program
    {
        class honi
        {
            public void move(int n, int from, int help, int to)
            {
               
                if (n == 1)
                {
                    Console.WriteLine("Move disk from pole " + from + " to pole " + to);
                }
                else
                {
                   
                    move(n - 1, from, to, help);
                   
                    Console.WriteLine("Move disk from pole " + from + " to pole " + to );
                   
                    move(n - 1, help, from, to);
                  
                }
              
            }
          
        }
        static void Main(string[] args)
        {
          
            honi m;
            m=new honi ();
            m.move (3,1 ,3,2);
            Console.ReadKey();
        }
    }
}

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه #c , پروژه طراحی الگورتم , ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392
بازدید : 803
نویسنده : هادی مومنی

اشاره :
هنگامی كه طراحی و ساخت سایت خود را با مهارت به پایان بردید، زمان آن فرا می‌رسد كه بگذارید مردم نیز آن را ببینند. در این مقاله می‌بینید كه چگونه می‌توانید سایت خود را به سادگی و بدون مشكلات و ایرادات بی‌دلیل بر روی اینترنت قرار دهید. زمانی كه موعد انتشار سایتتان بر روی اینترنت فرا می‌رسد احتمالاً بیشتر وقتتان را صرف محتوای صفحات خواهید كرد تا نحوه دسترسی آن به صورت آن‌لاین. اما همین نحوه انتشار و اصول آن است كه تفاوت یك سایت حرفه‌ای را از یك سایت غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد.

 

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 824
نویسنده : هادی مومنی

پردازنده

کامپيوتری که هم اکنون بکمک آن در حال مشاهده و مطالعه اين صفحه هستيد ، دارای يک ريزپردازنده است . ريزپردازنده بمنزله مغز در کامپيوتر است. تمام کامپيوترها اعم از کامپيوترهای شخصی ، کامپيوترهای دستی و ... دارای ريزپردازنده می باشند. نوع ريزپردازنده استفاده شده در يک کامپيوتر می تواند متفاوت باشد ولی تمام آنها عمليات يکسانی را انجام خواهند داد. 


تاريخچه ريزپردازنده ها

ريزپردازنده که CPU هم ناميده می گردد، پتانسيل های اساسی برای انجام محاسبات و عمليات مورد نظر در يک کامپيوتر را فراهم می نمايد. ريزپردازنده از لحاظ فيزيکی يک تراشه است . اولين ريزپردازنده در سال 1971 و با نام Intel 4004 معرفی گرديد. ريزپردازنده فوق چندان قدرتمند نبود و صرفا" قادر به انجام عمليات جمع و تفريق چهار بيتی بود. نکته مثبت پردازنده فوق، استفاده از صرفا" يک تراشه بود.قبل از آن مهندسين و طراحان کامپيوتر از چندين تراشه و يا عصر برای توليد کامپيوتر استفاده می کردند.

اولين ريزپردازنده ای که بر روی يک کامپيوتر خانگی نصب گرديد ، 8080 بود. پردازنده فوق هشت بيتی و بر روی يک تراشه قرار داشت . اين ريزپردازنده در سال 1974 به بازار عرضه گرديد.اولين پردازنده ای که باعث تحولات اساسی در دنيای کامپيوتر شد ، 8088 بود. ريزپردازنده فوق در سال 1979 توسط شرکت IBM طراحی و اولين نمونه آن در سال 1982 عرضه گرديد. وضعيت توليد ريزپردازنده توسط شرکت های توليد کننده بسرعت رشد و از مدل 8088 به 80286 ، 80386 ، 80486 ، پنتيوم ، پنتيوم II ، پنتيوم III و پنتيوم 4 رسيده است . تمام پردازنده های فوق توسط شرکت اينتل و ساير شرکت های ذيربط طراحی و عرضه شده است . پردازنده های پنتيوم 4 در مقايسه با پردازنده 8088 عمليات مربوطه را با سرعتی به ميزان 5000 بار سريعتر انجام می دهد! جدول زير ويژگی هر يک از پردازنده های فوق بهمراه تفاوت های موجود را نشان می دهد.

 

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 774
نویسنده : هادی مومنی

 

آشنايي با كارت شبكه

كارت شبكه ، يكي از مهم ترين عناصر سخت افزاري در زمان پياده سازي يك شبكه است.

هر كامپيوتر موجود در شبكه ((سرويس گيرندگان و سرويس دهندگان)) ، نيازمند استفاده از يك كارت شبكه است. كارت شبكه، ارتباط بين كامپيوتر و محيط انتقال ((نظير كابل هاي مسي و يا فيبرنوري)) را فراهم مي نمايد.

اكثر ما در برد هاي جديدي كه از آنان در كامپيوتر هاي شخصي استفاده مي گردد، داردي يك inter face شبكه اي مي باشند.كامپيوتر هاي قديمي يا جديدي كه داراي inter face* شبكه اي نمي باشند، در زمان اتصال به شبكه، مي بايست بر روي آنان يك كارت شبكه نصب گردد شكل زير كه داراي يك پورت

RJ-45 است نشان مي دهد.

كارت شبكه

كارت شبكه يا NIC از كلمات ((Network Interface Card)) اقتباس شده است.

براي كارت شبكه تعاريف زيادي ارارئه شده است كه محور اصلي همه ي تعاريف ارتباط بين كامپيوتر و محيط انتقال مي باشد.

از جمله تعاريفي كه براي NIC ارائه شده است عبارتند از :

· ورود و خروج داده ها به رايانه از طريق كارت شبكه انجام مي گيرد به عبارت ديگر شبكه كامپيوتررا به كابل يا محيط بي سيم متصل مي كند.

· كارت شبكه در واقع واسط يا ميانجي ((Interface)) بين كامپيوتر و كابل شبكه مي باشد.

Interface: ميانجي

وظايف كارت شبكه را به طور كلي ميتوان در چهار مورد اصلي بيان كرد:

1. آماده سازي داده ها براي انتقال در كابل

2. ارسال داده ها به كامپيوتر ديگر

3. دريافت داده از كابل

4. كنترل جريان داده ها بين كامپيوتر و سيستم كابل كشي

نصب كارت شبكه

كارت شبكه در قسمت Slot كامپيوتر نصب مي شود.

به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
بازدید : 919
نویسنده : هادی مومنی

 

 

 

 

كارت صدا یكی از عناصر سخت افزاری استفاده شده در كامپیوتر است كه باعث پخش و ضبط صدا( صوت) می گردد. قبل از مطرح شدن كارت های صدا ، كامپیوترهای شخصی برای پخش صدا ، صرفا" قادر به استفاده از یك بلندگوی داخلی بودند كه از برد اصلی توان خود را می گرفت . در اواخر سال 1980 استفاده از كارت صدا در كامپیوتر شروع و همزمان با آن تحولات گسترده ای در زمینه كامپیوترهای چند رسانه ای ایجاد گردید. در سال 1989 شركتCreative labs كارت صدای خود را با نامCreative Labs soundBlaster Card عرضه نمود. در ادامه شركت های متعدد دیگری تولیدات خود را در این زمینه عرضه نمودند.

مبانی كارت صدا

یك كارت صدا دارای بخش های متفاوت زیر است :

· یك پردازنده سیگنال های دیجیتال (DSP) كه مسئول انجام اغلب عملیات( محاسبات ) مورد نظر است .

· یك مبدل دیجتیال به آنالوگ (DAC)

· یك مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) برای صوت ورودی به كامپیوتر

· حافظهROM یاFlash برای ذخیره سازی داده

· یك اینترفیس دستگاههای موزیكال دیجیتالی (MIDI) برای اتصال دستگاه های موزیك خارجی

· كانكنورهای لازم برای اتصال به میكروفن و یا بلندگو

· یك پورت خاص " بازی" برای اتصالJoystick

  به ادامه مطلب بروید.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

تعداد صفحات : 5


من هادی مومنی دانشجوی کارشناسی نرم افزار کامپیوتر و به زبان برنامه نویسی و طراحی صفحات وب تسلط دارم خوشحال میشم کمکتون کنم لطفا نظراتتون در مورد بهتر شدن این وبلاگ بگید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و آدرس hadi71.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com